Wat kan je allemaal verwachten tijdens de SEO audit?

Bij het uitvoeren van de audits werk ik met verschillende modules. Iedere module heeft weer afzonderlijk een aantal punten die ik doorloop, om zo tot een uiteindelijke conclusie met kansen te komen. De volgende modules worden tijdens de complete audit behandeld:

  • Module 1: Titels en metadescriptions
  • Module 2: Content optimalisatie
  • Module 3: Autoriteit en linkbuilding
  • Module 4: Crawlen en indexeren
  • Module 5: Navigatie en interne linkstructuur
  • Module 6: Afbeeldingen optimaliseren
  • Module 7: Responsive website
  • Module 8: Snelheidoptimalisatie
  • Module 9: Beveiliging
Intakegesprek inplannen?
Mijn werkwijze

Hoe ga ik te werk en wat staat jou te wachten?

De SEO audit bestaat uit een rapport met online kansen. Ik controleer je website op ruim 100 belangrijke onderdelen die ik de afgelopen 10 jaar aan ervaring heb opgedaan. Na het afronden van de audit, ontvang je alle resultaten in een spreadsheet en licht ik je de highlights telefonisch toe.

1. Kennismaken

Tijdens een kennismaking ontdek ik wie je bent en wat je doelstellingen zijn

2. Scannen

Onderzoek van je doelgroep en concurrentie

3. Onderzoek

Beoordeling van je website op 100+ SEO onderdelen

4. Rapportage

Uitwerking resultaten en telefonische toelichting

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over de SEO audit?

Nee, dat niet. Maar ik vertel je tijdens de audit wel wat er precies moet gebeuren, waarom dat nodig is en welke moeilijkheidsgraad het heeft. Ook geef ik aan hoeveel werk het naar verwachting is, zodat je op basis daarvan kan bepalen in welke volgorde je onderdelen oppakt.

Veel onderdelen kan je zelf oppakken als je enige basiskennis van SEO en je CMS hebt.

Er wordt inderdaad geadverteerd met gratis SEO checks bij online marketing bureaus. Iets wat gratis is, moet natuurlijk wel terugverdiend worden. Een gratis SEO check kost in de meeste gevallen een uurtje werk en heeft als doel om jou als betaalde klant binnen te halen.

Een betaalde audit is handwerk. Ik ben daar ruim een dag mee bezig om alle informatie te verzamelen. Daarna ontvang je een uitgebreid rapport en licht ik het telefonisch toe. Daarnaast maak ik gebruik van verschillende betaalde tools die mij het beste beeld geven van jouw website. Je ontvangt dus echt iets waar je wat aan hebt en waar je grotendeels zelf mee vooruit kan.

Ik begin ieder traject met een uitgebreide audit, zodat we weten wat de basis is. Aan de hand van dat resultaat, maken we een planning voor de komende 3 maanden.

Na de intake heb ik ongeveer een week nodig om de uitgebreide consult goed door te kunnen voeren en je van een helder opgesteld rapport te voorzien. Daarna maken we een afspraak om het toe te lichten.